Multiplayer Spel (I alla dess former)

Tv-spel, Rollspel, Lajv och tärningar! Allt som har med spel att göra!

Moderator: Moderatorer

Multiplayer Spel (I alla dess former)

Inläggav suntao sön sep 13, 2009 12:15 am

Har ofta tänkt på vilka spel som lämpar sig till convent. De finns självklart fightingspel som "Ragdolls kungfu" (PS3 Store), Tekken, Guilty Gear, DoA, osv osv osv...

Men förra meuwcon lånade jag ut mitt 360 och lät allmänheten testa "Eternal Sonata".

Vart vill jag komma? Jo, Eternal sonata är ett grymt spel, men kräver att man kommit in i historien. Därför tänkte jag att vi kunde försöka finna spel som har en conventvänligare "ytligare" story, eller om man ska satsa på dessa stjärnor, men ha en kort resumé vad som hänt?

Hursomhelst, back to "Tales of Vesperia" :love:
suntao

Re: Multiplayer Spel (I alla dess former)

Inläggav Legacy tis nov 03, 2009 3:09 pm

Letar du story co-op eller allmänt multiplayer spel?

Story co-op:
LittleBigPlanet.(PS3)
Project Eden(PS2)
Dokapon Kingdom(PS2/wii)

Multiplayer:
TimeSplitters Future Perfect (PS2)

Jag nämner bara fyra spelarvänliga spel här.
Senast redigerad av Legacy tis nov 03, 2009 6:13 pm, redigerad totalt 1 gång.
Vampyren
Användarvisningsbild
Legacy

Inläggav Mikuchan tis nov 03, 2009 4:49 pm

På ett konvent så är det ju många som vill spela, därför anser jag att det är lite svårt med story-spel eftersom de tar generellt sett lång tid att spela.
Det blir folk som står å väntar på att få spela medan de som spelar har kommit in i storyn och inte vill sluta.
Så antingen tycker jag att man får ha riktigt många konsoller och tv-apparater så det täcker "behovet" eller så får man utesluta story-spel och köra spel som har x antal rundor där man på nått sätt tävlar mot varandra eller nått.
Kanske finns andra möjligheter med?
Men det är inte kul att lämna ett pågående spel som man kommit in i och inte spelat klart samtidigt som det inte är kul att vänta på att få spela ^^
Bild
Användarvisningsbild
Mikuchan

Inläggav Legacy tis nov 03, 2009 6:13 pm

Mikuchan skrev:Kanske finns andra möjligheter med?
Men det är inte kul att lämna ett pågående spel som man kommit in i och inte spelat klart samtidigt som det inte är kul att vänta på att få spela ^^

Det som är med bland annat Little Big PLanet är att det inte finns någon direkt story att köra. FOlk kan hopppa ur och in hur de vill.
Vampyren
Användarvisningsbild
Legacy

Inläggav Mikuchan tis nov 03, 2009 8:09 pm

Legacy skrev:
Mikuchan skrev:Kanske finns andra möjligheter med?

Det som är med bland annat Little Big PLanet är att det inte finns någon direkt story att köra. FOlk kan hopppa ur och in hur de vill.

LBP är ju rätt bra eftersom det har klara rundor som är lätta att reglera antalet på :P
Det finns en start och ett mål som inte är så jättelångt ifrån varandra helt enkelt ^^
Bild
Användarvisningsbild
Mikuchan

Inläggav wertigon tor jan 07, 2010 10:50 am

Några av mina favoritspel är ju Melty Blood, Liero och Liquid War. Samtliga PC-spel. :)
För övrigt anser jag att Wikis är det bästa som hänt mänskligheten sen rostat bröd och bör användas överallt. Och Kartago bör brännas ner.
Användarvisningsbild
wertigon

Inläggav SpellingPhailer lör jan 09, 2010 7:32 pm

Bortsett från div. fightingspel så finns det väll en del fps man kan ställa upp? Så länge som de har split-screen funktion, såklart.

I VOTE GOLDENEYE!
*host*

Musikspel? Alla dessa musikspel? DJ hero och Rockband skulle ta oss långt, även om de kräver att man har ljud.
DDR tänker jag inte ens nämna, då jag antar att ni redan tänkt på det själva.

New Super Mario Bros.? Det är ju faktiskt ganska enkelt att plocka upp ett mariospel närsomhällst, och på det senaste kan man ju köra fyra pers. samtidigt.
Bild
wacka-wacka
Användarvisningsbild
SpellingPhailer

Inläggav Little Crazy Gamer fre feb 05, 2010 2:25 am

Killen ovanför mig är mycket vis. New Super Mario Bros. Wii är det ultimata multi-player spelet, IMO.
Fråga: Vad ska man göra för att kunna låna ut spel och konsoler till Meuwcon-arrangörerna? Tänkte låna ut ett SNES och Secret of Mana för att dela med mig av kärleken till spelet. :)
Synd bara att jag inte har en Multitap och en tredje handkontroll, skulle vara kul om man kunde spela tre på det. :P
My dad's a ghost and my mom's a tree...how the *beep* did they do it?!?
Användarvisningsbild
Little Crazy Gamer

Inläggav Rokusho fre feb 05, 2010 8:59 am

Secret of Mana <3 älskar det spelet
Ansvarig för Cosplay Schack.
Tack för ett trevligt Schackspel!

Habiki har våldgästat Meuwcon!
Användarvisningsbild
Rokusho

Inläggav Little Crazy Gamer fre feb 05, 2010 3:34 pm

YESSS!!1 Äntligen en konventare som känner till spelet! :D (bortsett från mig och min bror)
Jag tvekar dock på om det skulle funka som ett spel man spelar lite av först och sen helt plötsligt kan lägga av med. Jag menar, det har ju en hyfsad story, och ni diskuterade precis om detta så jag vet inte om det blir en bra idé ändå.
Rokusho, du har spelat det, ge mig dina tankar om ifall du tycker att det skulle funka.
Senast redigerad av Little Crazy Gamer lör feb 06, 2010 4:33 pm, redigerad totalt 1 gång.
Användarvisningsbild
Little Crazy Gamer

Inläggav Rokusho fre feb 05, 2010 3:48 pm

Jo det skulle väl funka så länge man inte spelar sista bossen i slutet. Men jag älskar spelet bra story mm. Skulle kunna funka att köra början om och om igen för de som vill testa så man inte hamnar mitt i hela spelet.

Men jag säger att Meuwcon borde ha mer/någon Koei spel för dom är väldigt underskattade här i Sverige sorligt nog :x men förslag...

Samurai Warriors 2
Dynasty Warriors 6
Dynasty Warriors 6 Empire
Samurai Warriors 2 Empire

Har nog alla dom i tills Meuwcon (Vill säga om jag lyckas få en Ps3 xD)

Och Sengoku Basara 2 Heroes med!
Ansvarig för Cosplay Schack.
Tack för ett trevligt Schackspel!

Habiki har våldgästat Meuwcon!
Användarvisningsbild
Rokusho

Inläggav Mikuchan lör feb 06, 2010 1:54 am

Secret of mana är kärlek!
Men jag undrar om ett RPG passar så bra. Det är ju något som har en story som är viktig för spelkänslan och något som man vill spela klart om man har börjat.
Men i brist på annat, om det ändå finns konsoll och tv över, så ser jag inget negativt med det.
Bild
Användarvisningsbild
Mikuchan

Inläggav Little Crazy Gamer lör feb 06, 2010 9:38 pm

Jag såg personer som spelade Zelda (!) ALttP, OoT och MM (<3) på Närcon helt ensamma och det verkade inte finnas några kö-problem där, så ifall man får in lika många konsoler och TV-apparater som dom så funkar det nog. :)
Användarvisningsbild
Little Crazy Gamer

Inläggav Legacy tor feb 11, 2010 11:37 am

Little Crazy Gamer skrev:Jag såg personer som spelade Zelda (!) ALttP, OoT och MM (<3) på Närcon helt ensamma och det verkade inte finnas några kö-problem där, så ifall man får in lika många konsoler och TV-apparater som dom så funkar det nog. :)

I många fall är det one-sittningar på spelen, dvs flera personer sitter och spelar igenom hela spelet tillsammans(har gjort det med två av Fatal Frame/Project Zero spelen på konvent). Då kan man byta mellan spelare utan att missa något i storyn. Annars är det många som sitter och spelar sina egna single-player spel på konvent, vilket är något av det tråkigaste jag vet. Sen finns det folk som kör igenom spelen själva också.

Single-player spel är inte att rekommendera på konvent om man inte one-sittar dem.
Vampyren
Användarvisningsbild
Legacy

Inläggav Brainshake sön maj 16, 2010 4:08 pm

En potentiellt korkad fråga, men måste försäkra mig - Kommer Super Smash Bros Brawl att finnas tillgängligt? :)
Mario Kart till Wii verkar för övrigt vara ett rätt kul spel även om jag inte testat det själv än. Men ett förslag iallafall. :)
When in trouble, when in doubt
Run in circles, scream and shout!
Brainshake

Nästa

Återgå till Spel