Vem blir det nästa gång?

Cosplay lajv, är ett levande rollspel som M-kai hittills arrangerat en gång.

Moderator: Moderatorer

Re: Vem blir det nästa gång?

Inläggav Rokusho tor feb 11, 2010 1:08 pm

benjai skrev:Mjo, kanske det, men då skulle det ta bort poängen med ett "cosplaylajv" lite tycker jag. :)

>_> Det stämmer väl i för sig. Men sålänge man inte cosplayar en OC karaktäer med alldeles för vanliga kläder...eller poängen om sagt :(
Ansvarig för Cosplay Schack.
Tack för ett trevligt Schackspel!

Habiki har våldgästat Meuwcon!
Användarvisningsbild
Rokusho

Inläggav Sedra tis feb 16, 2010 4:30 pm

Legacy skrev:
benjai skrev:Why so many evil people, people?

Jag tror det är lite för att folk vill prova båda sidorna. Sen kanske folket tyckte jag och Richard hade det jätteroligt som elakingar. ;3

Ja det var otroligt skoj! Fast jag ska antingen prova på en halv ond eller god denna gång, för att prova båda lite :D

Jag funderar ju som sagt på Rorshach, som är lite elak av sej, fast han är ju inte direkt ond, sen ett annat alternativ om jag fått för mej skulle ju vara Inspector gadget, vilket skulle göra hela saken helt annorlunda, då han är en klumpig clown som bara försöker "hjälpa" folk hela tiden och gör fel. Han kan iofs vara farlig på sitt sätt.
I am a mecha cosplayer
Bild
Funktionär Cosplaygalan/ Cosplayshack arrangör.
Användarvisningsbild
Sedra

Inläggav Legacy tor feb 18, 2010 10:03 am

Sedra skrev:Jag funderar ju som sagt på Rorshach, som är lite elak av sej, fast han är ju inte direkt ond, sen ett annat alternativ om jag fått för mej skulle ju vara Inspector gadget, vilket skulle göra hela saken helt annorlunda, då han är en klumpig clown som bara försöker "hjälpa" folk hela tiden och gör fel. Han kan iofs vara farlig på sitt sätt.

Rorshach vore intressant att se hur han skulle reagera, han går ju efter egna principer.
Angående Inspector Gadget, läs igenom mitt inlägg om Comical Relief karaktärer på Tips till ytt folk-tråden om du inte gjort det. Men det vore också kul att se.

ARGH! Har fortfarande inte riktigt bestämt mig vem jag ska vara...
Vampyren
Användarvisningsbild
Legacy

Inläggav Sedra lör feb 20, 2010 3:51 pm

Ja, båda skulle nog vara skoj, Rorshach är lättare dock, Gadget är så.. trög och har svårt att se vad som verkligen händer. Samt som sagt en väldigt extremt typisk comic relief karaktär. Det kan vara lite svårt att göra :P Men Rorschach skulle definitivt bli både knepig och skoj att prova på.
I am a mecha cosplayer
Bild
Funktionär Cosplaygalan/ Cosplayshack arrangör.
Användarvisningsbild
Sedra

Inläggav Rokusho lör feb 20, 2010 4:50 pm

Hm jag tror jag ändrar mitt val till Shichiroji från Samurai 7. Fast han är ju god xD.

Fast jag vill också vara Kita Furo från Jubai-Chan: The Counter Attack of Siberia Yagyu. Då kan jag faktisk välja ifall om jag ska vara den onda eller goda nahahaha xD

Användarvisningsbild
Rokusho

Inläggav zof. fre feb 26, 2010 8:04 pm

Hej...vad är reglerna för vilka man får vara?

Anime, manga är rätt självklart, men hur är synen på webcomics?

Jag vet att Richard har varit med, men han är ju från en relativt "känd" webcomic (han är den ända som jag vet har en egen sång på YouTube iallafall). Vad är synen på mindre kända webcomics?
:?
Användarvisningsbild
zof.

Inläggav Koski sön feb 28, 2010 6:43 pm

Så länge en länk kan bifogas och serien finns på internet så är alla webcomics okej. ^^

Vad har du tänkt? Mr. Zombie? :3
// Koski - Cosplayansvarig och Battlegroundansvarig

"Det här skulle vara så mycket häftigare om det hade zombies."
Användarvisningsbild
Koski
Arrangör

Inläggav benjai sön feb 28, 2010 6:49 pm

Anime, filmer, tv-serier, tvspel, webcomics, japanskt, amerikanskt, norskt, made in Taiwan, de flesta källor tillåts.

Om någon är osäker kan ni alltid fråga här, eller skicka ett PM till mig :)
<3

Ledamot i m-kais styrelse
jessica.svensson@m-kai.org
Användarvisningsbild
benjai

Inläggav Dokuro tor mar 11, 2010 8:54 pm

Får man typ bara sitta med ansvarig och skita i lajvet?
Huvuddomare för BattleGround

Dom sa att jag slog, att jag slog å slog å slog!
Dom sa att jag sparka, mot huvet, på någon som dog!
Jag minns ingenting men jag tror att det var lördags kväll!
Jag minns ingenting, när jag vaknade upp i en säng.
Användarvisningsbild
Dokuro

Inläggav benjai tor mar 11, 2010 9:17 pm

Nej.
<3

Ledamot i m-kais styrelse
jessica.svensson@m-kai.org
Användarvisningsbild
benjai

Inläggav Meuw ons mar 24, 2010 12:38 am

Jag är tveksam om jag skulle ha råd och tid att göra en ny cosplay efter Uppcon, så det blir troligtvis General Beatrix från Final Fantasy 9.

Läs gärna min cosplayblogg om karaktären på http://cosplaymeuw.blogspot.com :love:

Det jobbiga är väl att det blir ännu en Genereal att spela >_< men Beatrix är åtminstonne inte likadan som Elly.

Elly var så svår då hon bland annat är en introvert karaktär som sällan delar med sig om sina känslor med någon, men gärna delar med sig om sina seriösa tankar om hur man ska lösa ett problem, och hon är blyg även om hon kanske inte är den mest speedade sociala karkatären heller, samtidigt som hon sitter och tvivlar på sitt val i livet om att bli general, samtidigt som hon döljer en massa känslor omkring sitt förflutna och mystiska känslor om vem hon är och om hennes pappa som också jobbar för millitären var otrogen med hennes barnsköterska, samtidigt som hon egentligen ska enligt normen från hennes värld hata "jordbundna", men hon hade en sån som barnsköterska så hon kan inte, så hon tycker hon själv är en fegis och hon passar inte som general för fem öre och få så mycket respekt som hon får gör henne ännu mer osäker - samtidigt som hon döljer alla dessa känslor i sig själv och blir en väldigt spretig karaktär med många stela masker och väldigt många tankar.... *pustar ut fån att "prata" utan punkter*

Ganska svårspelad och få folk att förstå hur hon faktiskt är. Det rligaste med henne var att alla dem spel jag valde att kalla "små spel" översatt från "mini games" finns ju i hennes värld, och det finns faktiskt turneringar i spelet i dem - kortspelet stress och sten sax påse - revolvermannen var något jag lärde mig en gång från min brorsas polare, men det skulle nog platsa i den värld hon kom från.

On to Beatrix. Här finns det två sidor att välja att spela, vill inte avslöja för mycket om ff9 men om du planerar på att spela spelet och inte vill få spoiler läs inte följande: välja mellan när hon byter sida från onda till goda i spelet.

Personligen tänkte jag spela på den första Beatrix, med sidor som jag tolkat som

Självsäker - Väldigt säker på sig själv och sin drottnings viljor.
Lojalitet - Stark lojalitet mot sin drottning och ingen annan.
Uppfattas kallhjärtad - hon utför sina orde kallblodigt.
Skrytsam - Hon gömmer inte att hon är bäst i världen för den delen heller.
Ledartyp - Leder med styrka, hon är trots allt General.
Intelligent - Hon är inte dum, och hon kan spela spel om hon vill det.
Stark vilja - Hon har en mycket stark vilja.

-- Jag gillar det att hon ändå är intelligent och att hon nog skulle kunna spela sociala spel om hon vill det, det gör det lite enklare att spela mot andra. Men annars tar jag på mig utmaningen - detta blir också en svår karaktär att fånga. :)
- Huvudarrangör och Cosplayansvarig
---------------------
Elvira Björkman
Ordförande M-kai Förening
elvira.bjorkman@meuwcon.se

yo! ^^
Användarvisningsbild
Meuw
Projektledare

Inläggav Legacy ons mar 24, 2010 8:36 pm

Jag och en kompis funderar på att vara Oichi och Azai Nagamasa från Sengoku BASARA. Skulle skapa intressanta intriger och det vore roligt om man hade andra som cospade Oichi och Azai från Samurai Warriors för skojs skull. Sen har vi back-up cosplays från Justice Gakuen och jag har en back-up(Hifumi Minagawa från Café Kichijouji de) ifall han inte tänker komma.
Senast redigerad av Legacy tor mar 25, 2010 7:08 pm, redigerad totalt 2 gånger.
Vampyren
Användarvisningsbild
Legacy

Inläggav Dokuro ons mar 24, 2010 10:25 pm

Jag tänker säga detta!

Det finns en enormt stor chans att jag deltar i detta.
Jag kommer ju inte arbeta på cosplayen själv, det finns andra som gör ;)
Hur som hellst så kommer jag vara ......
Huvuddomare för BattleGround

Dom sa att jag slog, att jag slog å slog å slog!
Dom sa att jag sparka, mot huvet, på någon som dog!
Jag minns ingenting men jag tror att det var lördags kväll!
Jag minns ingenting, när jag vaknade upp i en säng.
Användarvisningsbild
Dokuro

Inläggav Rokusho tor mar 25, 2010 12:34 pm

Legacy skrev:Jag och en kompis funderar på att vara Oichi och Azai från Sengoku BASARA. Skulle skapa intressanta intriger och det vore roligt om man hade Oichi och Azai från Samurai Warriors för skojs skull. Sen har vi back-up cosplays från Justice Gakuen och jag har en back-up(Hifumi Minagawa från Café Kichijouji de) ifall han inte tänker komma.

SENGOKU BASARA OCH SAMURAI WARRIORS!!!!! XD. :love: Jag har en Mitsunari Ishida (Samurai Warriors 2) dräkt som jag hade på Närcon 08. Om ni tänker vara Azai och Oichi kommer jag lätt vara Mitsunari xD och väljer ni Sengoku Basara blir det väl en snabb version av Mitsunari Ishida SB 3.

Trodde jag va ensam i Sverige när det kom till SW och SG :wink:

Användarvisningsbild
Rokusho

Inläggav Sahrimnir tor mar 25, 2010 5:17 pm

Okej, tydligen får jag inte vara Captain Hammer, så jag får välja någon annan istället. Just nu lutar det åt en viss försvarsadvokat...
phoenixwright.jpg
phoenixwright.jpg (61.9 KB) Visad 94 gånger
Användarvisningsbild
Sahrimnir

FöregåendeNästa

Återgå till Cosplay Lajv