Jag är tveksam om jag skulle ha råd och tid att göra en ny cosplay efter Uppcon, så det blir troligtvis General Beatrix från Final Fantasy 9.
Läs gärna min cosplayblogg om karaktären på
http://cosplaymeuw.blogspot.com
Det jobbiga är väl att det blir ännu en Genereal att spela >_< men Beatrix är åtminstonne inte likadan som Elly.
Elly var så svår då hon bland annat är en introvert karaktär som sällan delar med sig om sina känslor med någon, men gärna delar med sig om sina seriösa tankar om hur man ska lösa ett problem, och hon är blyg även om hon kanske inte är den mest speedade sociala karkatären heller, samtidigt som hon sitter och tvivlar på sitt val i livet om att bli general, samtidigt som hon döljer en massa känslor omkring sitt förflutna och mystiska känslor om vem hon är och om hennes pappa som också jobbar för millitären var otrogen med hennes barnsköterska, samtidigt som hon egentligen ska enligt normen från hennes värld hata "jordbundna", men hon hade en sån som barnsköterska så hon kan inte, så hon tycker hon själv är en fegis och hon passar inte som general för fem öre och få så mycket respekt som hon får gör henne ännu mer osäker - samtidigt som hon döljer alla dessa känslor i sig själv och blir en väldigt spretig karaktär med många stela masker och väldigt många tankar.... *pustar ut fån att "prata" utan punkter*
Ganska svårspelad och få folk att förstå hur hon faktiskt är. Det rligaste med henne var att alla dem spel jag valde att kalla "små spel" översatt från "mini games" finns ju i hennes värld, och det finns faktiskt turneringar i spelet i dem - kortspelet stress och sten sax påse - revolvermannen var något jag lärde mig en gång från min brorsas polare, men det skulle nog platsa i den värld hon kom från.
On to Beatrix. Här finns det två sidor att välja att spela, vill inte avslöja för mycket om ff9 men om du planerar på att spela spelet och inte vill få spoiler läs inte följande: välja mellan när hon byter sida från onda till goda i spelet.
Personligen tänkte jag spela på den första Beatrix, med sidor som jag tolkat som
Självsäker - Väldigt säker på sig själv och sin drottnings viljor.
Lojalitet - Stark lojalitet mot sin drottning och ingen annan.
Uppfattas kallhjärtad - hon utför sina orde kallblodigt.
Skrytsam - Hon gömmer inte att hon är bäst i världen för den delen heller.
Ledartyp - Leder med styrka, hon är trots allt General.
Intelligent - Hon är inte dum, och hon kan spela spel om hon vill det.
Stark vilja - Hon har en mycket stark vilja.
-- Jag gillar det att hon ändå är intelligent och att hon nog skulle kunna spela sociala spel om hon vill det, det gör det lite enklare att spela mot andra. Men annars tar jag på mig utmaningen - detta blir också en svår karaktär att fånga.